Livet har sina goda stunder

Då var det måndag igen.
Det var längesedan en helg gick så snabbt! D jobbade ju HELA förra veckan för första gången på i stort sett ett halvår (förutom övetid och sånt) och det var riktigt segt. Stackars G som fick ha fredagsmys med endast sin gamla mamma! Nä det funkar ju inte, det förstår ju vem som helst. D behöver ett dagtidsjobb!

Efter avklarad magsjuka och efterföljande karantän lämnade vi E hos svärföräldrarna och åkte med G till Åbybadet. Så roligt att bada, leka, dyka, hoppa, åka rutschkana med mera med honom! Han var helt slut sen stackarn. Det blev inte ett helt billigt badbesök dock. Ett par Speedobadshorts fick inhandlas pronto, vuxensize. Inte nog med att man ska hålla koll på barnens packning... ;)

Söndagen blev dagen vi äntligen fick göra Årets första grillning! Hade hela tjocka familjen här och firade att jag blivit gammal... Äldre... Usch. Iallafall, fasen vad gott det är med grillat!
Yes, we LOVE it!
Och det gick åt kan jag lova. Blir hungrig bara jag tänker på det.
Fick äntligen en jeansjacka som jag egentligen velat ha i flera år men aldrig kommit till skott att köpa. Pengar, kommer väl till användning såklart. Och en väska av D, jättefin! Går inte att ha för många. Nu ska skötväskan ut, den har hållit mig gisslan tillräckligt nu. Och den nya är ganska stor så jag får knö ner ett par blöjor och några våtservetter, eventuellt två-tre majskrokar också...

Lilla G är förresten en lovande blivande fotograf. Han tar fram kameran då och då (D tror jag vill ha en ny...) och tar bilder på oss, mest Elsa, och ett och annat oförklarligt stilleben av till exempel mattludd och en legokloss. Men han gör nästan alltid en Stina Dabrowski utan att veta om det, han vill alltid att folk ska hoppa när han tar kort!
Ska visa imorgon.

Förresten har jag hört att situps gör magen större! Så nu slutar jag genast med att tänka på att jag ska börja med det.
Plankan is the shit.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0