Nej men varför inte?

Magsjuka!
Efter G's tråkiga förra vecka med feber, öroninflammation och diarré och kräkningar av medicinen så var han idag ÄNTLIGEN på bättringsvägen!
Då passar E på att spy ner allt ett par gånger om. Och när båda till slut somnat återstår det att skrubba, tvätta, gnugga kläder med mera...

Det är kvällar som dessa som gör mig överlycklig över att vara ensam.

Ironiska generationen, oh yes.


Och om inte det var anledning nog att inte sova om nätterna, så har vi upptäckt ett mindre trevligt husdjur på vinden. En freaking jäkla råtta! Eller kanske snarare mus, skulle jag tro. Men ändå. Som gnager och springer kors och tvärs över sovrumstaket. Och när vi idag äntligen fick Anticimex paket som skulle innehålla råttgift får vi istället en dosa för BORTTAGNING AV SVARTMYROR!
Så nu dröjer det tre nätter till innan vi blir av med den. För jag har verkligen inte hjärta att sätta upp en fälla... Inte för att gift kanske är mindre hemskt, men då slipper man iallafall synen av mosad mus.
Å andra sidan så tar det ett tag innan giftet verkar och då kanske den hinner springa ner i en vägg och dö, inte så himla lockande att ha en ruttnande mus i väggen kan man tycka.

Men nu låter allting väldigt negativt märker jag, och så är det inte i verkligheten även om det är trist med magsjuka.
Har ju hunnit med utekväll i lördags med restaurang och Melodifestival i Scandinavium med J & L, det var riktigt najs med en härlig, barnfri kväll!
Sedan fyllde jag år i måndags och det är ju alltid trevligt, även om det inte var så mycket som utmärkte den dagen från alla andra. Förutom att man pratar med många fler än man brukar göra på en dag :) Mamma och pappa och syster med pojkvän hälsade på och var post-Thailand-bruna. Firar mer till helgen men fick såklart en drös av favoritchokladen av D. Han vet hur han håller mig nöjd! Barnen ville ha en rik mamma men deras trisslotter var bara nitar allihopa.

Nu känner jag mig lite kass.
Bäst att ta fram hinken och gå och lägga sig och invänta en hääärlig natt!


Mina tre, förlåt två sömnförstörare. Den tredje var visst bara Elsas dubbelhaka...




Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag har haft möss i min gamla lägenhet, och tro mig gift låter först bra. Men! Inte lika kul sen när dom ligger och ruttnar inne i en vägg någonstans och man inte hittar var. Det luktar något så fruktansvärt illa i flera veckor! Jag var tvungen att bo hos en kompis ett tag!

2011-02-17 @ 07:18:37
Postat av: Sandra

Kanske är värt det med en musfälla då? DImman får ta hand om kroppen :) Vem är det förresten? :)

2011-02-17 @ 09:50:46
URL: http://halvgrek.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du är ju världens skönaste Sandra! Ju mer jag läser din blogg desto mer övertygad är jag om att vår grek ide är grym!!! Du borde bli journalist! Garvar ihjäl mig :)

by the way, brorsan har oxå en inneboende å vi försökte hela julen med musfällor m massa gott i, men den jäkla busen käkade bara upp det goda å drog :) listig som tusan! Lycka till m er :) vi hörs i morgon kramar från Kungälv

2011-02-17 @ 21:30:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0