Rätt med kyckling


Tänkte lägga in lite recept. Om inte annat för min egen skull att kolla igenom när fantasin tryter. Detta blev en god kycklingrätt med paprika, svamp och basilika.



Lagom med kycklingfilé i valfri storlek (jag skivade filéerna), skivade champinjoner (Anna, du kan hoppa över dom), paprika i valfri färg, någon klyfta vitlök, hackad basilika, balsamvinäger, hönsbuljong/fond och matlagningsgrädde.



Stek kycklingen, salta och peppra. Släng i svamp och vitlök efter en liten stund.



Häll sedan i ca 2-3 dl hönsbuljong, ca 2-3 dl matlagningsgrädde, 1 matsked balsamvinäger och paprikabitarna. Detta var till ca 4 portioner.
Vänd ner basilikan sist av allt.
Sjud en stund och servera med pasta eller ris!



Jag gillar pasta.
Kan vara gott med haricots verts i också!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ser smaskigt ut!!

Jag snubblade in på din blogg. har aldrig träffat dig, vad jag vet... Skulle söka efter en annan blogg och så kom jag till din! :)

Sicka goa ungar du har! Den lilla är jätte lik dig på de bilder på bloggen!! :)

//S

2011-02-24 @ 12:15:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0